Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2017

ΠΕΑΛΣ: ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Δηλώνουμε αντίθετοι με την μεταφορά της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του ΛΣ-ΕΛΆΚΤ στην ΕΛ.ΑΣ.


Αρ.Πρωτ.: Φ.100/A/12/17 

Mε αφορμή πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή περί ειλημμένης απόφασης  μεταφοράς της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του ΛΣ-ΕΛΆΚΤ στην ΕΛ.ΑΣ, ως θεσμικοί εκπρόσωποι των Αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος παρεμβαίνουμε δηλώνοντας εξ αρχής αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη, καθώς το εν λόγω εγχείρημα είναι αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι παρεμφερείς προσπάθειες ενοποίησης με τον έτερο οργανισμό ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ. υπό  την σκέπη του ΥΠτΠ έχουν αποτύχει, δημιουργώντας πλειάδα προβλημάτων στην ομαλή λειτουργία του ΥΝΑΝΠ και του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ γενικά και ειδικά όπως και πριν λίγα χρόνια αποδείχτηκε.

Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι  το θέμα έρχεται και επανέρχεται από την παρούσα κυβέρνηση χωρίς καμμιά αιτιολογική βάση, χωρίς καν να διευκρινισθεί  για το πώς μία τέτοια πρόθεση – σκέψη θα υλοποιηθεί επιχειρησιακά – οργανωτικά. Υπενθυμίζουμε ότι είχε τεθεί ξανά, με μια γενική αναφορά, τον Νοέμβριο του 2014 από τον τότε υπουργό  ΥΝΑΝΑΠ Θ.Δρίτσα ο οποίος είχε γνωστοποιήσει την άποψή του ότι, οι Υπηρεσίες Εσωτερικών Υποθέσεων πρέπει να ενοποιηθούν.

Περαιτέρω  τα ερωτήματα που τίθενται είναι τα εξής:

Ποιος ή ποιοι λόγοι οδηγούν σε μία τέτοια ενέργεια;

Για ποιον λόγο ο Υπουργός  θέλει να απεμπολήσει μία ζωτικής σημασίας για αξιακούς και επιχειρησιακούς λόγους Υπηρεσία  που υπάγεται  διοικητικά σε αυτόν, σε  άλλο υπουργείο;

Η ενδεχόμενη ενοποίηση των Υπηρεσιών οφείλεται σε ανεπάρκεια της Υπηρεσίας των Εσωτερικών Υποθέσεων του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ;

Δεν εκπληρώνει το ρόλο και την αποστολή της;

Σημειώνεται ότι  από το 2001 έτος σύστασης της έως σήμερα το έργο της αξιολογείται κοινοβουλευτικά από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ενώ για την επιλογή του Διευθυντή της εκφράζει γνώμη η ίδια Επιτροπή. Για να μην έχει τεθεί κοινοβουλευτικά κανένας προβληματισμός για την αποστολή και το έργο της έχει εκτιμηθεί η απόδοσή της.  Αν θέλουμε δε ακόμη καλύτερη βέλτιστη απόδοση και δράση μήπως πρέπει να εξεταστεί η ενίσχυσή της με κατάλληλα εξειδικευμένα στελέχη και εξοπλισμό;

Μήπως κάποιοι σκοπίμως θέλουν την απομάκρυνση της συγκεκριμένης Υπηρεσίας από το ΥΝΑΝΠ για δικούς τους λόγους;

Η νέα Υπηρεσία των αδιάφθορων που θα δημιουργηθεί από την συγχώνευση των δύο Υπηρεσιών πού θα υπάγεται, ποιος θα είναι ο επικεφαλής της, πού θα αναφέρεται διοικητικά.

Ποιος ο ρόλος των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ (το νομικό πλαίσιο δράσης-λειτουργίας-οργάνωσης της Υπηρεσίας Ε.Υ. του ΥΝΑΝΠ καθορίζεται στους Ν. 2935/3569/3938/4058 και στο Π.Δ. 103/2013) σε μία νέα ενοποιημένη Υπηρεσία;

Θα ενταχθούν στα υφιστάμενα τμήματα της;

Θα συγκροτηθεί μία Υποδιεύθυνση όπου θα ενταχθούν όλα τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ; Και η τελευταία που θα υπάγεται; Προφανώς στον επικεφαλής συνολικά της Υπηρεσίας που θα είναι ανώτερο στέλεχος της ΕΛΑΣ. Θα δραστηριοποιούνται σαφέστατα υπό τις εντολές των στελεχών της ΕΛΑΣ για διερεύνηση υποθέσεων που σχετίζονται με το ΥΝΑΝΠ .

Έχουν ληφθεί υπόψη οι εμπειρίες από την συγχώνευση υπηρεσιών των προαναφερόμενων φορέων την περίοδο 2009-2013, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν για τα οποία  επίσης η ΠΕΑΛΣ έχει τοποθετηθεί και τα οποία τελικά για να επιλυθούν αναγκάστηκαν οι θεσμικοί φορείς να επανέλθουν στην προγενέστερη κατάσταση;         

Επισημαίνουμε ότι η ΕΛ.ΑΣ συνιστά ένα «πολιτικοποιημένο» σώμα ενώ το ΛΣ-ΕΛΑΚΤ είναι ένα στρατιωτικά οργανωμένο και συντεταγμένο σώμα τα στελέχη του οποίου διέπονται από το ΣΠΚ. Οργάνωση, κουλτούρα, εμπειρία, αποστολή σίγουρα είναι διαφορετική από αυτήν της ΕΛ.ΑΣ.

Τέλος επειδή πρόσφατα συγκροτήθηκε Επιτροπή στο ΥΝΑΝΠ  η οποία έχει σαν αποστολή να εξετάσει την αναγκαιότητα τροποποίησης του Οργανισμού του, προκαλεί μεγάλο προβληματισμό και πάντως δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο παράλληλα με τη λειτουργία της συγκεκριμένης επιτροπής, ενόψει κατάρτισης και κατάθεσης ενός πολυνομοσχεδίου με αμφιβόλου αποτελεσματικότητας διατάξεις να τίθεται αιφνιδιαστικά μία ακόμη «καινοτόμα» άποψη προς εφαρμογή για την οποία δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ανταλλαγή απόψεων, διαβούλευση, ούτε έχουν γνωστοποιηθεί λόγοι που την επιτάσσουν, αναγκαιότητες που την επιβάλλουν.

Μήπως θεωρείται πρόδρομος κάποιων συνολικότερων εξελίξεων σε επίπεδο σύγκλισης των δύο οργανωτικών δομών ασφαλείας στην Ελλάδα (ΥΠτΠ, ΥΑΝΑΠ).

Η ΠΕΑΛΣ θα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις και σε αυτόν τον τομέα και όταν θα κατατεθούν οι συγκεκριμένες νομοθετικές - νομικές πρωτοβουλίες θα επανέλθει με κριτικές προτάσεις επί αυτών.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                  Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ        Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε για την καλύτερη ανάγνωση, τα σχόλια να γίνονται στην Ελληνική γλώσσα. Υβριστικά και με προσβλητικό περιεχόμενο θα διαγράφονται.